MC FERIE 2008

Jakten på solen...og fjellpass uten øs pøs!

Turgjengen

Her er vi som drar på tur, Elisabeth, Ulf, Jimmy og Magnvor på båten over til Kiel

---- Urban MC

Reiserute:

Torsdag 26. juni.
Dagen var endelig kommet! Ulf, Elisabeth, Jimmy og meg skal dra på tre ukers MC ferie :-) Vi har gledet oss i flere uker og Ulf har gjort en kjempejobb i forberedelser på flere alternative reiseruter og overnattingssteder etter diverse ønsker fra oss alle.

Turen startet fra Vinterbro senter, vi skal ta båten fra Göteborg til Kiel kl. 19.00 Kom på båten og fikk stroppet Mcéne, jeg skulle ta ut nøkkelen og den var ikke der! Hadde jo med reserve nøkkel, men dog, det er greit å ha begge to. Fant den til slutt i bagsteren, hadde tatt den ut og blitt avbrutt med den i hånda og bare lagt den fra meg. Ikke ulikt meg.....Kom på lugaren, skiftet litt og skulle ta en tur i baren for å feire at ferien er startet, da var det Jimmy sin tur til å svette, lommeboka var ikke der den skulle! Fint å miste lommeboka første dag av ferien..Alt endte godt, han fant den og første ferie drink kunne bli inntatt i ro og fred :-)

Fredag 27. juni.
Ankom Kiel på morgenen i regnvær - på med regntøy. Lang etappe i dag, vårt første mål er ca 45 mil unna, BU-Jahres Rally´s MC treff i Kassel i Tyskland. Etter en stund på motorveien fikk vi plutselig følge av en MC til. Regnværet ga seg og vi kjørte av for å få av oss regntøyet og ta en pause. MC´n som hadde lagt seg i følge med oss svingte også av og det viste seg å være en bekjent av Ulf Og Liz fra Kasseltreffet i fjor! Han hadde kjent igjen Urban ryggmerket til Jimmy.

Ankom treffplassen ved femtiden og teltene ble satt opp. Lettskyet vær og god temperatur og kjempekoselig sted og folk :o) Mange kjente igjen Ulf og Liz fra i fjor, ikke vanlig at det er andre nasjonaliteter her så vi ble lagt merke til..

Stemningsbilder fra Kassel:

Humørspreder, kjempemorsom og ikke helt edru...

Ulf kastet seg ut i en uformell konkurranse ....greide seg veldig bra :-)

Ulf lurer: skal jeg?... Her får han opplæring     Starter...    Full fart, med et smil.....   Velter han?....     Neida, dette går så bra:o)

Lørdag 28. juni
Denne dagen ble litt "slack", vi hadde sittet ute til tre-firetiden på natten og det ble jo litt flytende inntak også...På kvelden var det pokal utdeling og ikke overraskende ble vi forberedt på at det ble en tur opp på scenen. Vi fikk pokal for lengst kjørte internasjonale klubb og jeg fikk pokal for lengst kjørte internasjonale kvinne. Jimmy ble slått av en fra Minnesota for lengst kjørte internasjonale mann.... Ulf og Liz fikk pokal i fjor og ville ikke på scenen. Det fikk vi ta oss av i år....

Søndag 29. juli
Fortsatt bra vær! Avreise i dag til neste mål, Nürburg. Vi har tenkt å kjøre "Ringen". Pakket teltene og tok farvel med folk og kom oss på MCéne. Fant en campingplass i nærheten av "Ringen" Den så bra ut, men servicen, den var det mye å utsette på! Damen i luken ble fort døpt "padda"... Dette er en stor campingplass med èn stor og èn liten restaurant, èn som ligger ved ankomsten og èn som ligger lenger bort. Restauranten som lå ved ankomsten, som etter å ha spurt skulle være åpen, viste seg å være stengt, mens den som lå lenger bort og skulle være stengt, viste seg å være åpen..maken!Vi fant et sted i sentrum og spiste der vi! Etterpå tok vi en rekognoserings runde for å finne inngangen til "Ringen". Ingen av oss har vært her før. Det viste seg at banen hadde vært åpen for turister hele dagen, i morgen, mandag, åpner den for turister først kl 17.15! Ja, ja, da bruker vi dagen til noe annet, vi er jo på ferie :-)

Teltoppsetting                                                                     Kaffe kokt ute i det fri smaker godt :-)                   MC vask ble det også...

Ett ev kjøretøyene på banen

Mandag 30. juni
Knall vær! :o) Kokte en god kopp kaffe på primusen, spiste en lang frokost, deilig med ferie og ikke stress! Vi koste oss i solen ved teltene på dagen, Liz og meg fikk bl.a. litt system i rotet som gjerne oppstår etter å ha vært på MC treff...Dro litt tidlig bort til "Ringen", fikk kjøpt billetter og satte oss på en veranda og så på alle kjøretøyene som skulle utpå banen. Banen er oppe til halv åtte så det var ingen grunn til å stresse. Liz hadde bestemt seg for ikke å kjøre, hun filmet oss i stedet. Både Ulf, Jimmy og meg var helt opprømte når vi kom tilbake etter å ha kjørt. Dette var moro! :o) Temperaturen var bra, banen var bra og det var kjempegøy å ha kjørt der! Kjøringen ble behørig feiret på kvelden med noen øl og en hel flaske vodka..noen blandet litt sterkere enn andre...(Jimmy)

Tirsdag 1. juli
Avreise Nürburg, målet i dag er et MC hotell i Busang i Frankrike. Ca .....mils kjøring. Ulf har funnet fram til stedet på nettet og det ser kjempetrivelig ut. Godt og varmt kjøre vær, litt for varmt, men det ble en kjempefint tur. Fikk også kjørt litt andre veien enn motorvei... Vi ankom stedet ved sekstiden ganske svette og varme inni kjøreutstyret og ble møtt av hotellverten som ønsket oss velkommen :-) Hotellet er kjempetrivelig med kjempegammelt interiør og en lun atmosfære.

Skål for vertskapet, her blir vi godt tatt vare på:o) Overnatting èn natt koster her EUR 55.00 pr pers inkl middag og frokost. Det er det verdt! Her ble vi servert paté til forrett og en fortreffelig kylling til hovedrett. Gutta koste seg med noen øl og vi jentene tok en rosévin og hvitvin senere. Undertegnede fikk litt for mye av den hvite... (Jimmy, jeg skal ikke si noe på ditt inntak heretter, ref Nûrburg ring feiringen..) Frokosten neste morgen var det heller ikke noe å utsette på. Dette stedet kan trygt anbefales!

Like koselig ute som inne her:o)

Onsdag 2. juli
Sommervarmen er fortsatt med oss :o), litt for varmt for kjøring i fullt utstyr egentlig, men i dag skal vi opp i høyden! Vi har kommet frem til at vi skal begynne å kjøre fjellpass og vi gleder oss! I dag skal vi kjøre et par fjellpass over til Sveits, en kort etappe på ca 15 mil, bare et par timers kjøring i varmen i følge gutta, jommen sa jeg smør!.. Jimmy kjørte først og gps´n geleidet oss opp på en snirklete vei (ikke overraskende det i og med at det er et fjellpass), men den var veldig smal et stykke og med nylagt grus! Heldigvis var det asfalt i de skarpeste svingene. Kom oss på toppen og tok en pause. Her var det kjølig frisk luft og nydelig utsikt og vi traff på noen engelskmenn som kom andre veien og kunne fortelle at veien ned var asfaltert hele veien.

Kjørte gjennom noen koselige små tettsteder før oppstigning til neste fjellpass begynte, (nå var det gått mye over to timer....)Smal vei på dette fjellpasset også, men asfalt..og lite trafikk :-) Vi fant ut at dette må være "smuglerruten" inn i Sveits... Turen ble kjempefin den, masse fine svinger og nydelig natur :o)

Ut på ettermiddagen fant vi en campingplass i Yvedon, i nærheten av Lausanne. Her tenkte vi å bli et par netter. Det var godt å få av seg kjøreutstyret nå! Teltene kom opp og vi varmet oss noe mat på primusen og slappet av. Også kom tordenværet!!!Noe av det kraftigste vi har vært med på! Inn med alt, kokeutstyr og stoler, alle fire fikk plass i forteltet til Ulf og Liz. Det hadde nok gått litt fort med teltoppsettingen for plutselig kjente vi at beina våre plasket i vann, mye vann.., på gulvet i forteltet...Ikke spesielt moro å ligge i telt i tordenvær, men Ulf sier: slapp av Liz, husk du ligger på gummimadrass, så lynet tar deg ikke...(Hva med teltstenger i stål da?....)Tordenværet varte hele natten igjennom så det ble litt stykkevis og delt med søvn, men det gikk bra.

Godt å slappe av litt..                    Like før tordenværet....

Torsdag 3. juli
Dusk regn, men god temperatur. Tordenværet har heldigvis gitt seg. Vi gikk til campingplassens restaurant og fant fort ut at her var vi og pensjonistene...med sine sommerboliger (velbrukte campingvogner og fortelt). Ingen av den forstår engelsk, men det gjorde ingenting det, stedet er veldig hyggelig og fasilitetene er bra. Vaktmesteren her er en som tusler rundt fra morgen til sent på kvelden og sørger for at alt er bra. Vi tuslet inn til sentrum etter hvert, spiste en god lunsj og tittet i butikker. Ble litt shopping også.

laaaaaaangsynt....  got you:-)....

Fredag 4. juliJimmy på tur for å hente drikke....
Strålende sol! jippi, i dag blir det bading og litt sol på kroppen :o) Temperaturen i vannet er bra, det er en kiosk i nærheten med kald drikke, kan man ha det bedre? :-)
Ulf er ikke strandmenneske over mange timer så han valgte å kjøre seg en tur, men kom tilbake etter hvert og holdt oss med sitt gode selskap.

Utpå kvelden gikk Liz, Jimmy og meg inn til sentrum for å spise. Vi hadde lyst til å kose oss med en god middag.

Ulf valgte å kose seg i teltet med en god film (Friends).

Han sov godt når vi kom tilbake ved elleve tiden...Litt privatliv må man ha av og til :o)

Litt solbrent etter en dag på stranden

Lørdag 5. juli
Turen skal gå videre i dag, ca 15 mil (et par timers kjøring....)videre i Sveits mot de "ordentlige" Alpene. Det ble motorvei et stykke før vi tok av. Aldeles nydelig landskap og svinger, kjempegøy å kjøre :o) Toppers :o) Det ble på tide å finne et overnattingssted, noe som skulle vise seg å ikke være så lett. Til informasjon er de ikke flinke til å skilte campingplasser i Sveits og vi hadde heller ikke lastet inn noen på gps´n der.

Imidlertid traff vi på en hyggelig kar i Jona som tilbød seg til å kjøre foran oss og vise vei til en campingplass. Den viste seg dessverre å være full, men karen tok en telefon og fikk oppgitt en annen plass som han geleidet oss til, først feil vei så vi måtte snu, men han fant frem til slutt. Det var en splitter ny campingplass med veldig bra fasiliteter og her var det ledig. Vi takket og bukket så mye for hjelpen, dette var jo kjempesnilt! Endelig kunne kjøreutstyret av, det var veldig godt og varmt vær så vi var ikke akkurat kalde etter å ha "cruiset" rundt i tettstedet etter overnattingssted!!! Aldri har en kald øl smakt så godt :-)

Søndag 6. juli
Oppe ved nitiden. Liz har allerede vært og tatt seg et deilig morgenbad. Lettskyet i dag og fint kjøre vær. Vi skal videre til Vaduz i Liechtenstein. Gutta tok en tur inn til sentrum for å sjekke turistinfo, ingen tenkte på at det er søndag, man er jo i feriemodus....Mens gutta var borte begynte Liz og jeg å pakke sammen og godt var det! Akkurat ferdige, da kom regnet over oss:-( Det satte inn med skikkelig regnvær så da ble valget kjedelig motorvei :-( Regnværet varte nesten helt frem til Vaduz. Det er meldt regn i morgen også så det er uaktuelt å sette opp telt. Vi fant et koselig hotell og var etter hvert klar for en middag i den lille hovedstaden. Kjempefint her, masse høye fjell, flott natur. På restauranten vi havnet viste det seg at servitrisen vår snakket flytende norsk. Hun hadde vært utvekslingsstudent i Narvik i 2005! Til å være hovedstad er dette et utrolig stille sted, ikke så veldig mye som skjer her ble vi fortalt av en servitør på et av stedene vi var innom.

Legger inn ruta for i morgen

Mandag 7. juli
Regn, regn :-( Vi hadde håpet på opphold, men den gang ei. Fremtidige værutsikter så heller ikke bra ut for maks utbytte av Alpekjøring. Ulf sier at der Liz er følger det regn med og vi begynner å tro at det er noe i det! (stakkar Liz). Her måtte slagplan legges etter frokosten. Kjøreopplevelsen i Alpene blir liksom ikke det samme i øs pøs...
Genova i Italia ble bestemt. Vi vil ned til sol og varme. Riktignok er det litt langt, ca 40? mil. Vi forlenger turen vår med ca 80 mil ekstra og planer må endres, men det får så være. vi er jo på kjøretur. Syklene blir pakket på og vi starter over et lite fjellpass som vi må over og håper at regnet kan gi seg. Den gang ei, fjellpasset var sikkert nydelig det, men man ser jo liksom ikke så mye i regnvær, grrrrrrr! Og verre skulle det bli, kom ned fra passet og på motorvei A7 kom et tordenvær med åpne sluser! Vi hadde følelsen av å "rafte" ned motorveien et stykke... Trafikken gikk bare i 30-40, men noen biler og lastebiler rullet forbi og oss skøyv alt vannet over i vår kjørebane...Vannet gikk da opp til fotpinnene....Det gikk bra og vi fikk kjørt av ved første mulighet, noe som virket som en evighet... og stod der på bensinstasjonen til uværet hadde gitt seg. Da var alle våte ett eller annet sted, det finnes en grense for hva støvler og hansker tåler av vann...Ulf tømte vann ut av sine sko!

Ca 13 mil stod nå igjen til varmen og tøy tørk så her var det bare å komme seg videre. Resten av turen ble det bare varmere og varmere og ved syvtiden kom vi frem til Genova. Fant en campingplass på utsiden og rigget oss til. Teltplassen vi fikk var stor med to skyggefulle trær og gjerde rundt. Helt ypperlig fant vi ut både til klestørk og vi ville ikke få sola direkte på teltene. Klær og hansker ble hengt til tørk, såler tatt ut av sko og til slutt lignet plassen nesten en utstilling for MC kjøretøy...Vi gikk opp til restauranten som var veldig koselig og spiste litt. Deilig mat og kjempedeilig å være framme og installert, her har vi tenkt å være noen dager og kose oss :o)

Tirsdag 8. juli
Våknet ved halv nitiden til heftig gress hoppe "sang"..Deilig varme, i dag blir det bading :o) Stranden viste seg ikke å være av de beste, men vi tenkte oss nå bort dit etter frokosten allikevel. Gutta dro ut på en kjøretur for å sjekke de lokale omgivelsene, men kom snart tilbake med beskjed om at det er masse fine strender like ved, vi kjører dere bort! Det er gutta sine det :o) De kjørte oss bort til sentrum og Liz og jeg fant en strand og installerte oss på hver vår solseng. Slaraffenliv med bading og en kald øl i hånda er ikke å forakte :o) Gutta kom etter hvert, gående, tok ikke mer enn ca 15 minutter å gå (effektivt...det lå flere strand barer bortover som man kunne besøke...)

En kald øl, mmm       Jimmy har visst stramopp time i strandbaren...    En kald hvit vin smaker..     Ulf etter ett trekk sigar....    Ikke rør!

Etter noen timer gikk vi opp i sentrum for å spise litt. Koselig var det her med gågater, butikker, kafeer og restauranter. Ruslet litt rundt og fant en restaurant, de serverte bare kald mat så vi bestilte øl og hvitvin med litt snaps til og bestemte oss for å spise middag på campingplassen. Vi hadde tenkt å ta en taxi når vi skulle "hjem", men det varte og rakk og ingen taxi dukket opp så vi tok bena fatt. Har da ikke vondt av å gå litt heller og dessuten benyttet vi oss av et par av strand barene som vi måtte forbi, gå turen ble kjempefin den:o) Middagen ble inntatt etter en dusj, Liz og meg spiste en aldeles nyyyyyyyyyyydelig pastarett med laks. Gutta var fornøyd med sin mat også, men jeg skjønte fort at her måtte jeg spise fort for min bedre halvdel var velig hyppig over i min tallerken for bare å smake litt til..Mistenker sterkt at middagen blir inntatt her i morgen kveld også og består av pasta og laks...

Onsdag 9. juli
Nok en fin dag. Støvler, klær og hansker begynner å bli tørre nå. Jimmy og meg gikk i forveien til stranden, Ulf og Liz kom etter litt senere på dagen. Ulf og Jimmy tilbrakte mesteparten av tiden i strand baren under en parasoll da de ikke er veldig solslikkere. Ulf sjekket været( pc´n er med) når vi kommer tilbake og det viser seg nå at det er meldt bedre vær i Alpene de neste to-tre dagene. Vi har opprinnelig tenkt å være her til fredag, men etter litt vurdering frem og tilbake (deilig med sol og badeliv også) bestemte vi oss for å pakke sammen neste dag og ta sjansen på at værutsiktene holdt stikk. Alpene har vi gledet oss til å kjøre under hele planleggingen og vi vil gjerne prøve å få det til. Middagen ble inntatt på campingens restaurant (bombe...). Jimmy bestilte seg ikke overraskende en pastarett med laks, spiste den og bestilte én til! Gjett om han var mett etterpå!

Torsdag 10. juli
Kjørte samme vei fra Genova som vi kom og denne gang fikk vi kjørt det flotte alpepasset som vi kun så gjennom regndoggede visirer på tur ned :-) Kjempenatur og nydelig å kjøre :o) Klokka begynte å nærme seg syv på kvelden og det var på tide å finne et sted og overnatte. Jimmy oppdaget en campingplass (viste seg at han har haukeblikk for sånt) og vi svingte inn. Stedet het Splügen og var kjempekoselig :o) Her fikk vi opp teltene i frisk behagelig luft i 1800 meters høyde, litt overgang fra Italia! Denne campingplassen kan også trygt anbefales :-)

Flott natur!        Avslapning foran teltene

Fredag 11. juli
Våknet etter behagelig søvn i fjelluft, en nydelig frokost ble inntatt utenfor campingens restaurant. Pakket på og satte kursen for nye fjellpass i godt vær :o) Nok en kjempeopplevelse med overveldende natur og krappe hårnålssvinger. Helt til tordenværet innhentet oss igjen...!På med regntøy, vi skulle over et fjellpass til. Veien her var ikke så veldig bred og her kom det busser også....ikke så veldig festlig, jeg forlangte pause når vi kom på toppen til det verste hadde gitt seg. Tungt lastet sykkel i øs pøs på smale fjellpassveier med møtende busser er ikke akkurat noe jeg lengter etter å oppleve...Kjørte inn til St. Moritz, tenkte å finne en MC butikk for Jimmy trengte nytt batteri, Vi har dyttet han i gang flere ganger....Fant en i et lite tettsted som het Samedan og batteri ble innkjøpt, han setter det i selv. Det begynte å bli tid for å finne et overnattingssted, Jimmy,s haukeblikk hadde fanget opp et Bed & Breakfast skilt under letingen etter MC butikk. Vi fant den igjen og der var det ledig :-) Koselig sted og en perfekt parkeringsplass for batteriskift. Gikk og spiste noen knallharde!!! hamburgere på en pub, (for lang ventetid på en restaurant), kjøpte med noen øl og en flaske vin og så var det tid for batteriskift. Liz og meg tok med campingstoler og holdt Ulf og Jimmy med selskap. I morgen venter flere alpepass :o)

Lørdag 12. juli
Vær, vær, vær. Veldig mye dreier seg, naturlig nok, om været når man er på MC tur. Våknet til opphold, men med regn i sikte. Skitt! Ja, ja svært lite vi får gjort med det. På med regntøy igjen, i dag skal vi over ett lite og ett stort fjellpass til Innsbruck. Ca 15 mil (og et par timers kjøring....) Kommet litt oppi første fjellpass så får Jimmy problemer med "Inga" (MC´n) Hun gikk litt varm..., men med noen pauser kom vi oss over. Tok en stopp ved et koselig overnattingssted, Bikers Rest og spiste litt mens Inga fikk seg en liten undersøkelse.. vann måtte fylles på. Ved begynnelsen av neste fjellpass kom tordenværet igjen!!! Det ble litt venting, men til slutt ga det seg og jammen tittet solen frem også. Utrolig! På toppen tok vi en stopp og nøt utsikten og den klare luften. Det ble en nydelig tur over dette passet allikevel :-) vel fremme i Innsbruck nærmet klokken seg ni så her var hotell tingen. Fant et hotell som vi booket inn på for to netter, "Inga" trengte litt stell og i morgen er det jo søndag.

Åh nei, ikke tordenvær igjen!... Magnvor venter på godværet...

Søndag 13. juli
Regn, regn, regn! Sov og slappet av på hotellet, frister ikke å gå rundt å se seg om i dette været. Jimmy og Ulf undersøkte "Inga" men fant ikke noe feil, men de har funnet et verksted i nærheten som de skal kontakte i morgen.

Mandag 14. juli
Verkstedet ble oppsøkt, feilen funnet og reparert og halv tre på dagen var "Inga" klar igjen. Fortsatt regn så her blir det transportetappe på motorvei. Vi fant et motorhotell litt sør for München ved nitiden og booket inn. Det ble 35 mil i dag.

Tirsdag 15. juli
Sol og lettskyet vær :o) I dag skal vi prøve å nå Hamburg, nesten 57 mil, vi har veldig lyst til å avslutte denne turen med et besøk på Ebeltoft MC Touringcamp og Toppen treffet i Skagen. Etter 51 mil sa min nakke stopp og vi fant en koselig campingplass ca 5 mil sør for Hamburg. I dag er det telt vær. Vi fikk handlet litt mat , fyrte opp primusen og koste oss foran teltene resten av kvelden. Vi fikk flittig besøk av campingens nydelig katt, som gjerne ville ha litt mat og kos, takket være katteelskeren meg....Ulf og Liz har bestemt seg for å prøve å få utsatt hjemreisen fredag morgen til søndag. Nå ser det ut til at det kan bli litt bra camping vær og de har lyst til å ha med seg litt mer teltliv. Heldigvis får de booket om, ville gjerne ha oss med, men vi bestemte oss for å ta båten fra Frederikshavn som planlagt. Litt deilig å ha helgen hjemme.

Onsdag 16. juli.
Mål i dag, MC Touring camp i Ebeltoft, ca 45 mil. Motorvei i dag også for at det ikke skal bli for sent før vi er framme. Utrolig kjedelig vei, motorvei er ikke tingen etter å ha kjørt mange fine alpepass...Regntøyet måtte på et stykke i dag. Ved halv åtte tiden var vi fremme på campingen, her hadde det vært bra vær helt til en halvtime før vi kom....(Liz..),men nå kom det litt regn her også...Vi kjøpte oss et par "Honda" mugger og satte oss under campingens tak ute og slappet av. Kvelden ble avsluttet ved halv tolvtiden. I morgen venter Toppen treffet og vi skal ikke kjøre motorvei opp dit!

Nå er vi snart ferdige, Ulf:-)        En øl etter teltoppsetting er ikke dumt:-)

Torsdag 17. juli.
Kom oss av gårde ved halv tolvtiden, bare ca 30 mil til Skagen, men vi kjører ikke motorvei i dag. Fine veier, lettskyet med sol innimellom, vi kjørte gjennom koselige tettsteder og tok to ferger over små innsjøer. Kjempefin tur :o) Ankom Toppen ved syvtiden, her var det allerede masse telt! Under kraftig vind fikk vi opp teltene. Prøver å holde av plass til Susanne og Anne som kommer i morgen kveld. Tok en runde på plassen og kikket i de forskjellige bodene. Jimmy og meg fikk sydd på Nürburg ring merkene på vestene våre, de må vi ha på :-) Det blåste kjølig når sola gikk ned så vi vekslet litt mellom de forskjellige teltene før vi tok kvelden ved halv tolvtiden. Vi skulle tross alt ganske tidlig opp i morgen. Båten vår går kl ti.

Bredt utvalg av sykler....    Bredt utvalg av telt også....    Begynner du å bli litt børst, Jimmy?    Jimmy var litt sulten og skulle bare bestille en pølse....

Fredag 18. juli
Vi kom oss opp, pakket på syklene. Ulf og Liz sov så godt at vi ville ikke vekke de enda de hadde sagt det. Kom ombord i båten ved nitiden, deilig med en dusj! Etter en lett frokost var det rom for litt søvn, man sover ikke godt på Toppen treffet før litt utpå morgenkvisten...Parkerte hjemme ved syvtiden på kvelden, tre ukers fantastisk MC ferie er over :-( og vi er kjempefornøyde med turen til tross for en del regnvær. Det har vært en helt utrolig opplevelse og frister veldig til gjentagelse :o)!