Toppen Treffet 2007

Urban MC avd. på Toppen

---- Urban MC

MC-tur 14-21 juli 2007
Vi: Elisabeth, Ulf, Jimmy og meg (Magnvor) møttes lørdag morgen på Vinterbro senter for avreise til Gøteborg hvor vi skulle ta båten over til Fredrikshavn.

MC Touring Camp

Vi har tenkt oss på MC-camp utenfor Ebeltoft før turen går videre til Toppentreffet.
Regnet holdt seg unna helt til vi nærmet oss Gøteborg, da kom det en skikkelig regnskur også..Godt vi ikke hadde langt igjen.
Turen over med båten gikk fint og vi beregnet ankomst MC-Touring Camp i Kolind 21.45 (GPS) Grei tid det, vi skulle jo opp med telt også, så det var greit at det ikke ble altfor sent... Som sagt, beregnet ankomst kl 21.45, fysisk ankomst 23.30!....(Goran, har du tullet med GPS´n vår?) Adressen hadde ført oss til en kirkegård...
Etter mye om og men, fikk vi fatt i telefonnummeret til campingen og Ulf ringte. Vi ble forklart veien og om på et øyeblikk var vi fremme! Flaks for oss at de holdt oppe til kl. to om natten.
Mottagelsen var i henhold til dansk vis- veldig bra. Vi stod der sent på natten, uten danske penger og de tok ikke kort.., no problem, vi kunne da bare betale dagen etter.
KL. 01.00 var vi i gang med å få satt opp teltene våre....godt Ulf hadde med seg ordentlig stor lykt!

Fin BART??Etter noen små grønne og en god natt søvn fikk vi utforsket stedet litt og bestemte oss for at her ville vi bli til onsdag morgen. Vi fikk flyttet teltene våre litt nærmere fasilitetene for det var temmelig fullt på campingplassen da vi kom natten før.
Søndagen gikk altså med til teltflytting, øl, lage litt mat, øl, øl og mere øl....og litt(1 flaske) Tyrkisk pepper (Ulf og Jimmy). Det var noen godværs-skyer på him
melen, solen skinte innimellom, det var ferie og livet var bare herlig!

SKÅÅL

Mandag og tirsdag tok vi turen til henholdsvis Århus og Ebeltoft for å se oss litt om. Litt shopping ble det også på oss jentene.

Onsdag: Avreise Skagen og Toppentreffet hvor vi sulle være til lørdag. Det var fortsatt finvær så vi stilte GPS´n inn på småveier, men fant fort ut at det ville ta for lang tid. Det måtte nok bli motorvei alikevel.

Ankomst teltplassen på Toppen ble halv fem hvor Ronny, Susanne og Anne ventet. De var godt i gang med Baileys og Sesam´s shot (munnskyllevann). Det blåste friskt her, så det var en liten utfordring å få opp teltene, men med god hjelp var de snart oppe. Urban flagget + "sjørøver" flagget til Jimmy ble heist opp i en flaggstang rett ved siden av teltplassen vår.

Toppentreffet, here we are!

Hoved teltet ble utforsket senere på kvelden, fant oss et bord og ble plutselig omringet av medlemmer fra Stallen MC fra Frogner. En av de fattet veldig stor interesse for Susanne som ble rimelig fortvilet og plutselig var gift med Ronny.....

Torsdag: Våknet i bra form etter en blåsig natt, fikk i oss litt frokost og dro inn til Skagen for å handle litt.
Tilbake til teltplassen tok Jimmy, Ronny og meg en runde for å kikke litt i de forskjellige teltene. Jimmy traff på en gammel barndoms kamerat som kjørte med "På Kjøret MC" fra Stavanger. Vi ble med til teltplassen deres og ble servert både øl, akevitt og speket hjortelår, noe som smakte forteffelig! Noen av de hadde fått i seg en meget stor andel av øl, sprit og akevitt så jeg tviler på at de holdt kvelden ut....

Ett av medlemmene av "På kjøret MC"                                                            "Sjølveste"....

Fredag: Våknet til sol og nesten ikke vind(!) Deilig, for i likhet med onsdagen var torsdagen like blåsig, så en vindtett jakke var veldig godt å ha.
Ulf og Elisabeth fikk booket om båtbilletten sin og dro fra teltplasssen halv ett. De begynte å bli fornøyd av teltlivet etter nesten fire uker i telt, de hadde vært på en tre ukers MC ferie før denne turen.
Det kom flere til og ettehvert var vi en stor gjeng som satt med kaffe, Baileys og øl og småpratet og fortalte vitser.
Dette så ut til å bli en fin dag - litt fønvind og sol, sol og sol. Deilig.
Asbjørn, barndomskameraten til Jimmy avla teltområdet vårt et besøk, han var rimelig stolt av at han og Jimmy var i fra "sjølveste Bø", noe som han til stadighet gjentok hver gang vi møttes, så etter hvert ble han bare kalt "sjølveste"....
Praten gikk om løst og fast og som vanlig penset guttene samtalen inn på piker, vin og sang og størrelsen på manndommen. Standarden der ble forøvrig satt til 27/18. (27cm lang og 18 cm omkrets....)
Morsomme vitser og historier ble også fortalt av en Senjaværing som teltet like ved. Han var ikke spesielt edru, men fortellerkunsten, den hadde han inne!

Lekker truse....                                                       Det er lenge siden historie/vitsefortelleren fra Senja har sett sol...

Utpå ettermiddagen begynte magen å fortelle at nå var det på tide med litt mat og ikke bare snacks og drikke, så da ble et av mat-teltene inntatt.
Det skulle være tradisjonell husmorstripp utpå kvelden, så skulle man holde ut til den var det greit å ha noe å gå på.

Vi forflyttet oss til hovedteltet etterhvert og når det nærmet seg husmorstrippen virket det som om nesten alle på teltplassen skulle inn dit.
Det var temmelig sild i tønne, men vi fikk da med oss det meste. For Jimmy og min sin del ble kvelden ganske rolig da vi skulle kjøre dagen etter.
Båten vår gikk ikke før ved fire tiden fra Fredrikshavn, men vi skulle kjøre fra Gøteborg og hjem til Oslo etterpå så det var greit å være noenlunde i form.
Man er ikke spesielt utsovet etter tre døgn på Toppentreffet....

Lørdagen opprant med stor fare for regn, noe som etterhvert stemte . Etter at litt frokost og kaffe var inntatt begynte vi å pakket sammen telt etc.
Susanne hadde ikke tatt en tidlig kveld, bare tidlig på morgenen....Stemmen hennes bar preg av en lang natt med prating en del drikke og et par øyne bar preg av mangel på søvn...
Ronny bar også preg av en litt lang natt enda han tok kvelden en stund før Susanne...han våknet visstnok av at Susanne var på tur inn i hans telt, hun trodde det var hennes, noe han fikk gjort henne oppmerksom på at det ikke var...og fikk geleidet henne i riktig retning.
Bare Anne var like opplagt og frisk som vanlig.

Turen hjem ble litt lang og slitsom, men det var vi forberedt på, så en del pauser ble det. Susanne, Anne og Ronny hadde også pakket sammen og dratt inn til Fredrikshavn fikk vi høre. De hadde funnet seg hotellrom, båten deres gikk tidlig neste morgen og med regn i sikte var det ikke så fristende å bli på teltplassen lenger.

Denne uken var kjempefin og mye moro. Jammen var det godt å sove i skikkelig seng når vi kom hjem!